باشگاه مشتریان در بیمه

باشگاه مشتریان در بیمه

باشگاه مشتریان در بیمهباشگاه مشتریان در بیمه

باشگاه مشتریان در بیمه

همانطور که در مقالات آموزشی قبل گفته شد، باشگاه مشتریان ابزاری برای وفادارسازی مشتری، تشکیل شبکه خدمات دهی مشتریان، ایجاد شبکه فروش خدمات می باشد، از آنجاییکه صنعت بیمه عرضه کننده خدمات به مشتریان می باشد، باشگاه مشتریان می تواند ابزاری مناسب جهت بهره وری پیتانسئل بالقوه مشتریان جهت توسعه فروش خدمات نماینده یا شرکت بیمه باشد، سنارویوهای مختلفی تا به امروز جهت الگوسازی و بهره وری بهترین مدل باشگاه مشتریان برای نمایندگان بیمه طراحی شده است.

با در نظر گرفتن سه متغیر اصلی در خدمات باشگاه مشتریان (امتیاز، اعتبار و تخفیف) به سهولت می توان علاوه بر طراحی یک سناریوی مهیج و حذاب از امکانات اعتباری که احداث یک باشگاه مشتریان در اختیار شما قرار می دهد شبکه فروشی پویا طراحی و بهره برداری نمایید.

* سناریو شماره ۱: ایجاد شبکه خدمات رفاهی ویژه مشتریان بیمه، که در این شبکه خدمات رفاهی، خدمات دهندگان اصناف مشتری بیمه و خدمات گیرندگان مشتریان فعلی و مشتریان آینده آن نمایندگی بیمه می باشند.

در سناریوی شماره ۱، مدیر باشگاه(نمایندگی بیمه) به شکل تعاملی در حال توسعه فروش و توسعه خدمات باشگاهی خود می باشد که این بازاریابی تعاملی منجر به معرفی و ایجاد تعامل بین مشتریانی که در آن نمایندگی بیمه بعنوان خدمات گیرنده و بخشی دیگر که خدمات دهنده هستند می گردد، ارائه تخفیف در این سناریو یکی از متغیرهایی است که منجر به دریافت خدمات توسط مشتریان عضو باشگاه از خدمات گیرندگان می شود.

و جهت توسعه هر چه بیشتر این نوع باشگاه بهترین عامل ارائه تخفیفات مناسب و بالا به خدمات گیرندگان می باشد.

ابزارهای مورد نیاز جهت تاسیس این باشگاه:

۱)کارتهای مغناطیسی صادر شده باشگاهی     ۲)Cpos جهت مدیریت تراکنشها       ۳)لایسنس سیستم باشگاه مشتریان  ۴)سناریو مبتنی بر تخفیف

** سناریو شماره ۲: کارتهای اعتباری بیمه و بهره برداری از خدمات اعتباری کارتهای مورد نظر که عنصری جهت یک بازاریابی نوین می تواند باشد.

در این روش ابتدا می بایست یک سبد خدماتی بر اساس نیازسنجی های انجام شده در بین مشتریان فعلی طراحی و ایجاد گردد، پس از تشکیل این سبد خدمات رفاهی می توان یک یا چند خدمت را بعنوان خدمات اعتباری اولیه در کارتهای باشگاه متمرکز نمود و از این طریق در ازای فروش هر خدمت بیمه ایی یکی از کارتهای اعتباری متمرکز بر خدمات اعتباری موجود در آن را عرضه داشت.

بطور مثال: با چنانچه یکی از خدمات دهندگان ما استخر باشد، ما می توانیم با واریز اعتبار یک بلیط استخر در کارتهای اعتباری بیمه ایی که صادر نموده اییم پس از فروش هر خدمت بیمه ایی جهت معرفی هر چه بهتر خدمات باشگاه مشتریان خود اولین خدمت باشگاه مشتریان را با یک بلیط اعتباری به مشتریان منتقل کنیم، نکته در این بخش نهفته است که در این شیوه بدلیل بازاریابی خدمات استخر می توان هزینه کمتری در ازای هر بلیط استخر را طی تفاهم به استخر پرداخت نمود و بخشی از اعتبار هدیه شده به مشتری حاشیه سود فروش خدمات باشگاه به آن می باشد.

ابزارهای مورد نیاز جهت تاسیس این باشگاه:

۱)کارتهای مغناطیسی صادر شده باشگاهی     ۲)Cpos جهت مدیریت تراکنشها نصب شده در استخر      ۳)لایسنس سیستم باشگاه مشتریان  ۴)سناریو مبتنی بر اعتبار و تخفیف

*** سناریوی شماره ۳:این سناریو مختص اصناف و افرادی می باشد که به مشتریان خود پس از خرید تمایل به ارائه تخفیف آنی یا ایجاد شرایطی جهت بهره برداری اعتبار نداشته و صرفاً از طریق امتیازهایی که لحاظ می دارند مشتریان را تا یک بازه زمانی مشخص قربال نموده و سپس از متغیرهای تخفیف، اعتبار بهره مند می شوند.

بطور مثال: کسب و کاری را در نظر داشته باشید که به مشتریان خود در ازای خرید هر ۱۰ هزار تومان یک امتیاز ارائه می نماید و طی اطلاع رسانی اعلام داشته است که مشتریان ۱۰۰ امتیاز از ۵ درصد تخفیف و مشتریان ۵۰۰ امتیازی بعنوان مشتریان برنزی در هر خرید ۱۰ درصد تخفیف و ۵ درصد اعتبار و مشتریان ۱۰۰۰ امتیازی بعنوان مشتریان طلایی در این فروشگاه در هر خرید ۲۰ درصد تخفیف و ۱۰ درصد اعتبار بهره مند می گردند.

اگر به سناریوی بالا به خوبی دقت کنید مشاهده می نمایید که بسیاری از مشتریان بدلیل خرید پایین به هیچ وجه توان تبدیل شدن به مشتریان ۱۰۰۰ امتیازی را لااقل در یک بازه زمانی کوتاه مدت نداشته و وجه تمایزهای متعددی از قبلی تخفیف،اعتبار و امتیاز بین این مشتریان حاکم است. از این سناریو نیز می توان بعنوان یک سناریوی خاص در تاسیس باشگاه بهره برد، اما نکته اصلی در طراحی این نوع سناریوها پیچیدگی آن است که از محبوبیت این سیستم کاسته و در دراز مدت بدلیل پیچیدگی و عدم به ذهن سپرده شدن توسط مشتریان از بازدهی آن می کاهد.

**** سناریوی شماره ۴: تلفیقی از سناریوهایی که در بالا گفته شده می تواند نمونه هایی از سناریوهای جدید را برای هر کسب و کاری خلق نماید و در اینجا به این نکته را تاکید می کنیم که باشگاه مشتریان بدون دارا بودن رسانه ایی جهت معرفی مزایا و خدمات باشگاهی نمی تواند دستخوش توسعه ایی مناسب و مستمر باشد، بهترین ابزاری که می توانند نقش یک رسانه فراگیر را داشته باشند، وب سایت فروشگاهی، آندروید فروشگاهی، کاتالوگ یا وژه نامه، پیامک پس از خرید، استفاده از تبلیغات محیطی در فروشگاه و مواردی از این دست می باشند.

چنانچه علاقمند به دریافت اطلاعات بیشتری از تاسیس باشگاه مشتریان می باشید می توانید در تلگرام با rooyatpour@و یا ایمیل aftab.3210161@gmail.com ارتباط برقرار نمایید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

طراحی سایت هتل رستوران گیلان بانو

طراحی سایت هتل رستوران گیلان بانو توسط تیم