لوگو یا آرم

لوگو یا آرم

لوگو یا آرم

در بازار رقابت هر کسب و کار و تجارتی از ابزارهای مختلفی برای معرفی خود بهره می برد، انتخاب یک نام مناسب، بهره بردن از یک رنگبندی ویژه و طراحی یک نماد یا لوگو یا آرم.

لوگو یا آرم یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم و حس. آرم ها چیزی شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.

طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی نشانه به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود.

از تحولات مربوط به ثبت نشانه ها در دیواره غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع گشت.

لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا ورد مارک).

در دوران حروفچینی با فلز داغ، لوگوتایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها بود. در دوران کنونی که عصر ارتباطات است، لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت است.

معرفی لوگوتایپ / لوگو فارسی:

همانطور که در بالا توضیح داده شد، لوگوتایپ نوعی از انواع لوگو می باشد که گرافیست با بکارگیری خلاقیت و تجربه خود و همچنین در نظرگرفتن استانداردهای طراحی، نام شرکت یا یکی از کلمات کلیدی نام شرکت را به صورت فونت نگارشی منحصربفرد پیاده سازی می نماید.

میتوان گفت لوگوهای ترکیبی که متشکل از حالت سمبلیک و لوگو تایپ می باشند از برتری نسبی برخوردار می باشند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش توسط تیم