بازاریابی تهاتری در صنعت تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی تهاتری در صنعت تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی تهاتری در صنعت تبلیغات و بازاریابیبازاریابی تهاتری در صنعت تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی تهاتری در صنعت تبلیغات و بازاریابی

معنای تهاتر و معاملات تهاتری با توجه به تعاریف مختلفی که در لغت نامه ها و سایتهای موجود است به شرح خلاصه معنای عمومی ذیل را می دهد:

دادوستد پایاپای یک نوع روش معامله است که در آن کالاها یا خدمات به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با کالا یا خدمات دیگر مبادله می‌شود و از هیچ نوع وسیله‌ای برای مبادله استفاده نمی‌شود. به عنوان مثال هیچ نوع پولی دریافت نمی‌شود.

این نوع مبادله یک حالت دوجانبه دارد البته احتمال سه‌جانبه بودن و چندجانبه بودن نیز وجود دارد. و در کشورهای پیشرفته به صورت همسان و متشابه در کنار نظام پولی آن کشور قرار می‌گیرد. البته معمولاً این حالت وجود دارد و کاربرد آن به صورت محدود می‌باشد.

مبادله کالا به کالا معمولاً در بحرانهای مالی و پولی به جای پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان روش دادوستد جایگزین پول می‌شود.

برای نمونه زمانی که پول رایج کشور به صورت غیر پایدار می‌شود (در حالت تورم و چرخه فروکشی قیمت‌ها) و یا در زمانی که پول رایج کشور به صورت ساده غیر قابل دسترسی برای هدایت و انجام تجارت می‌باشد.

در این بخش ما سعی داریم به روشی از بازاریابی تهاتری بپردازیم.

در این روش ارائه دهنده خدمات یا تولید کننده کالا در ازای ترویج، بازاریابی و تبلیغات محصول خود از طریق جذب پیمانکار (مشاور یا شرکت تبلیغاتی)اقدام به انعقاد قراداد در ازای ارائه کالا یا خدمات و به شرط اجرای موضوع قرارداد می نماید، در دوره ایی که گردش مالی در سازمانها محدود یا در دسترس نمی باشد، استفاده از روشهای بازاریابی تهاتری می تواند سرعت فروش را افزایش دهد، برای آغاز کار ابتدا موضوع برنامه ایی که تمایل به اجرای آن را دارید طراحی به مکتوب نمایید، سپس از بین افراد  شرکتهایی که فکر می کنید برای اجرای پروژه گزینه مناسبی هستند اقدام به مصاحبه و ارائه طرح نمایید، پیشنهاد ما ابتداً مذاکره کاملی در خصوص نحوه اجرای طرح است و چنانچه به نتایج مثبتی در خصوص اجرای طرح دست یافتید مبحث بازاریابی تهاتری را عنوان نمایید، بدین شکل جایگزینی تهاتر کالا بجای مبلغ نمی تواند از سطح کیفی اجرای پروژه تبلیغاتی شما بکاهد.

معمولاً در روش بازاریابی تهاتری شما در ازای کالا یا خدماتی که ارائه می دهد درصد کمتری خدمات بازاریابی و تبلیغات دریافت می نماید و این درصد به روند نقد شوندگی کالای شما که توسط تیم اجرایی پروژه بازاریاب و تبلیغات صورت می پذیرد بستگی دارد.

کالاهایی که مصارف روزانه و همیشگی دارند سرعت نقد شوندگی بیشتری و کالاهایی که جزء مایحتاج روزانه مردم نیستند مثل مبلمان، لوازم خانگی و… سرعت نقدشوندگی کمتری دارند.

ما نیر در آفتاب تابان با توجه به نوع کالا و خدماتی که ارائه می دهید آمادگی اجرای پروژههای بازاریابی تهاتری را داریم، برای اطلاعات بیشتر به گروه تلگرامی ما بپیوندید یا با شماره های 01333310161 تماس حاصل کنید.

2 Comments

  1. بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

    1. باشگاه مشتریان

      ممنونم از توجهتون.موفق باشید

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش توسط تیم