club
سمپلینگ یا پرموشن چیست؟

سمپلینگ یا پرموشن چیست؟

سمپلینگ یا پرموشن چیست؟

سمپلینگ و پروموشن یا در بعضی اوقات ROAD SHOW یکی از روشهای رایج معرفی و بازاریابی و شاید در پاره اوقات بازارسنجی باشد که برندها با توجه به اهداف کوتاه و بلند مدت از آن بهره می برند.

در اجرای پروژه های سمپلینگ حساسیتهای ویژه از قبیل نحوه مغرفی کالا و خدمات، پوشش سمپلرها، نقطه یابی مناسب، زمان پوشش نقاط، مدت زمان معرفی محصول به مخاطب، متریالهای تبلیغاتی مورد استفاده توسط سمپلرها و… را باید به دقت در نظر گرفت، عموماً پروژه های سمپلینگ را در بازه های زمانی حداکثر یک فصل پیشنهاد می دهند و علت اصلی این امر از بین رفتن انگیزش طرح در سطح جامعه هدف می باشد.

سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق می دهد .
در سمپلینگ یک فرد با ظاهری آراسته و با اشراف کامل به آن محصول، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور می کنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح میکند و او را راغب به خرید محصول میکند و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک میکند .
برای آن دسته از محصولات که امکان ارائه نمونه آزمایشی نمیباشد مانند لوازم خانگی ، فرد سمپلر با دردست داشتن کاتالوگ و بروشور از آن محصول، مشتریان را جهت انتخاب این محصول ترغیب میکند که به این کار پروموشن گفته می شود .
از مزیت های بیشتری که روش تبلیغاتی سمپلینگ و پروموشن نسبت به دیگر روش ها دارد می توان به مواردی همچون تعامل و مذاکره حضوری با مصرف کننده و جذب نظرات، انتقادات و پیشنهادات و خلق اتفاقی ماندگار جهت اثبات برند در حافظه مصرف کننده و نیز امکان تبلیغ محصولات متنوع یک برند و نیز فروش هم زمان آن و جذب مصرف کنندگانی که با هدف تهیه محصولات دیگر وارد مرکز خرید شده و با استفاده از فنون گفتاری راقب به تهیه آن مشوند اشاره کرد .
تبلیغات با استفاده از روش ارتباط مستقیم که امروز به شکلی بسیار وسیع و مداوم توسط شرکت ها و تولیدکننده های جهانی مورد استفاده قرار می گیرد, به عنوان راه حلی کوتاه، مستقیم و بسیار تاثیر گذار شناخته شده است. این فرآیندها را عموماً با نام کلی سمپلینگ می شناسند.
مزایای سمپلینگ :
• فرهنگ سازی استفاده درست از محصول
• بومی شدن ارتباط بین مصرف کننده و تولید کننده
• عدم نیاز به هزینه اولیه از طرف مصرف کننده جهت تست محصول یا تجربه کاربری آن
• معرفی محصول در مطلوب ترین حالت (برقراری ارتباط بین 2 انسان)
• عدم وجود فاصله زمانی از معرفی تا استفاده
• تاثیر آنی و قوی جهت خرید کالا
• امکان پاسخگویی سریع و بلافاصله به سوالات اولیه مصرف کننده
• آفرینش اولین و پایدارترین تاثیر در ذهن مصرف کننده
• امکان کنترل و چک بازخورد و اطلاعات داده شده به مصرف کننده بصورت مستقیم توسط سمپلر آموزش دیده
• امکان اصلاح شیوه استفاده نادرست محصول و بازگرداندن مشتریان از دست رفته

می توانید قبل از اجرای پروژه سمپلینگ با مشاورین کانون آفتاب تابان تماس حاصل کنید و از پیشنهادات ما بهره مند شوید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

در دوران رکود فروش چه باید کرد؟

در دوران رکود فروش چه باید کرد؟ بسیاری