روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان

روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان

روش های افزایش فروش

روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان

روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان , شاید اگر در پانزده یا بیست سال گذشته دست به قلم برای نوشتن این مطلب میشدم، معرفی نرم افزارهایی همچون اتوماسیونهای مالی، نرم افزارهای محاسباتی و انبارداری به همین اندازه که هم اکنون سرویس و سیستمهای باشگاه مشتریان برای شما نا آشنا به همان میزان در گذشته نه چندان دور ارتباطی و آشنایی مناسبی با این سیستم ها محاسباتی نداشته و برای شما ناآشنا بوده اند.

شاید با یک نگاه اجمالی به روشهای محاسباتی که در قدیم به کار گرفته می شد تا روشهای محاسباتی و گزارشگیری که امروزه در کسب و کار خود صرفاً از طریق یک نرم افزار مالی و یک دستگاه رایانه قابل ثبت، محاسبات و گزارشگیری می باشد، به ارزش این اطلاعات و سهولت در بررسی آنها پی برده و به راحتی متوجه شویم که در گذشته از نبود این امکانات چه آسیبها و چه سختی ها در کسب و کار ها روبرو بوده ایم.

حال امروزه با روی کار آمدن سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری باشگاه مشتریان بار دیگر، دنیای پیچیده انفورماتیک به کمک کسب و کارها آمده تا از این طریق می توان مشتریان وفادار را برای توسعه فروش، افزایش سهم بازارر و ایجاد مزیتهای رقابتی برای مدیران هوشمند به ارمغان آوررد.

سیستم های باشگاه مشتریان مکانیزمی هستند که بواسطه آن پس از جمع آوری داده های حجیم (BIG DATA) و آنالیز و پردازش این اطلاعات می توانیم به سهولت با اطلاعاتی جذاب با هدف توسعه فروش و وفادارسازی مشتریان دست یابیم، اجازه دهید درادامه با یک مثال به معرفی بیشتر این روش مدرن جذب و حفظ مشتری بپردازیم…

در حال حاضر اکثریت مدیران کسب و کارها صرفاً بواسطه تجهیز فروشگاه و مراکز فروش خود به نرم افزارهای مالی، اقدام به پردازش اطلاعات خرید، فروش، انبار، بدهکار، بستانکار می نمایند و عموماً فرد یا واحدی بعنوان گروه مالی از طریق ورود اطلاعات مورد نظر در سیستم قدرت آنالیز اطلاعاتی از قبیل، موجودی کالا، لیست بدهکار، بستانکار، کالاهای پر فروش و… خواهند یافت.

حال با توجه به آنالیزهای مفیدی که یک سیستم مالی در اختیار مدیر مجموعه قرار می دهد توازنی بین این ورودی و خروجی ها ایجاد می شود ولی با در اختیار داشتن این اطلاعات در دوران رکود فروش هیچ گونه اتفاقی برای مجموعه جهت خروج از وضعیت رکود رخ نمی دهد، و عمده علت این معضب نبود اطلاعاتی از خریدارن کالا و خدمات(مشتریان)در مجموعه ها می باشد، حال با پاسخ دادن به این سئوالات می توانید پی ببرید که آیا در کسب و کار شما نیاز به تاسیس باشگاه مشتریان می باشد یا خیر!

1)آیا اطلاعاتی شناسایی از مشتریان خود در اختیار دارید؟

2)آیا اطلاعاتی از میزان خرید مشتریان به تفکیک در اختیار دارید؟

3)آیا می دانید چه تعداد از مشتریان شما مراجعه مداوم دارند؟

4)آیا تفاوتی بین مشتری دائم و مشتریی که اولین بار به مجموعه شما مراجعه میکند قائل شده اید؟

5)آیا می دانید کالاهای محبوب مشتریان شما چه کالاهایی هستند؟

———————————————————————————

6)آیا برای افزایش فروش عموماً دست به کاهش قیمت و ارائه تخفیف نقدی می زنید؟

7)آیا همیشه برای حفظ فروش می بایست اقدام به جذب مشتریان جدید نمایید؟

8)آیا اکثر روشهای بازاریابی در کسب و کار شما تکراری شده؟

9)آیا مزیت رقابتی مناسبی نسبت به رقبا جهت افزایش سهم بازار ندارید؟

10)آیا تکراری بودن عملکرد فروش و جذب مشتری برای مشتریان و شما جذابیتی ندارد؟

اگر پاسخ شما به اکثریت سئوالهای بخش اول خیر و به اکثریت سئوالهای بخش دوم بلی بوده است، به شما این اطمینان را می دهیم که باشگاه مشتریان یک راهکار مناسب جهت دستیابی اهداف شما به موارد اعلام شده می باشد.

شما می توانید با راه اندازی باشگاه مشتریان، علاوه بر جذب مشتریان وفادار، ایجاد روشهای مدرن بازاریابی، تدوین مزایای رقابتی، به شکل ویژه ایی سهم بازار خود را افزایش دهید…

کارشناسان ما می توانند سناریو و روشهای مناسبی به شما جهت تاسیس باشگاه مشتریان پیشنهاد دهند…

09118070484 و 01333310161

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش توسط تیم