باشگاه مشتریان رستوران KFC

باشگاه مشتریان رستوران KFC

باشگاه مشتریان رستوران KFC

خیلی از مدیران کسب و کارها معروف و چند شعبه ایی و بیشتر اوقات مدیران کسب و کارهای تک شعبه ایی و در آستانه معروفیت در جلسات معارفه و پرزنت سیستم باشگاه مشتریان از ما این سئوال را می پرسند که آیا واقعاً نیاز به سیستم باشگاه مشتریان داریم؟

خیلی از وقتها هم پیش آمده که بعد از چندین جلسه کارشناسی، مشاورین و اطرافیان مدیران کسب و کارها ، این پاسخ را اعلام کرده اند، که فعلاً نیاز به باشگاه مشتریان نداریم و یا در آنالیزهای خود به این نتیجه رسیده اند که در حال حاضر چون مشتری مناسبی داریم و فروش در وضعیت مناسبی است نیازی به بهره برداری و راه اندازی باشگاه مشتریان نمی رود.

سئوالی برای من بعنوان مشاور تبلیغات و بازاریابی در کسب و کارها پیش می آید؟

آیا واقعاً امثال برندهایی مانند KFC که دارای رستورانهای زنجیره ایی چندین شعبه در نقاط مختلف دنیا می باشند، و یا دیگر برندها، نیازی به باشگاه با استدلالهایی که این مدیران کسب و کارهای و مشاورین آنها اعلام می دارند، داشته اند؟!

یا بواسطه راه اندازی باشگاه مشتریان بدنبال یک موفقیت و دستیابی به اهداف خاص خود بوده اند؟

قطعاً خیر…

پس با چه استدالالی اقدام به راه اندازی و بهره برداری سیستمهای باشگاه مشتریان نموده اند؟ و با چه استراتژی جذب و حفظ مشتریان را سیستمهای لویالتی(باشگاه مشتریان) نهاده اند؟

قطعاً آنها اهداف بلند مدت دیگری بغیر از فروشهایی مقطعی و دوره را در سر می پرورانند که برخی از مدیران و مشاورین کسب و کارهای طرف مذاکره ما هنوز به آن استدلال نرسیده اند…

اهدافی همچون، دستیابی به ذایقه خرید مشتریان، شناسایی دقیق تر مشتریان،توسعه فروش با توجه به نیازمندیهای مشتریان، طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی با هزینه های محدودتر و اهداف محسوس تر و …

بنابراین، سرویس باشگاه مشتریان یک ابزار جهت دستیابی به اهداف بلند مدت و ایجاد تاثیر خاص در مشتریست و از این جهت تصمیم به راه اندازی باشگاه مشتریان می بایست علاوه بر در نظر گرفتن وضعیت حال کسب و کار کمی به دورتر و آینده کسب و کار نیز اشاره شود…

باشگاه مشتریان نیاز امروزه هر کسب و کار جهت ایجاد مزیتهای رقابتی، توسعه بازار، کاهش هزینه های تبلیغاتی و… می باشد.

طی تحلیل بعمل آمده از باشگاه مشتریان رستوارنهای KFC:

KFC بصورت کاملاً هوشمندانه، در هنگام عضویت افراد در باشگاه مشتریان، اقدام به دریافت اطلاعات از ذایقه سفارش غذا، تعداد نفرات همراه، دوره های مراجعه می نماید…

با توجه به سناریوی امتیازی طراحی شده در باشگاه مشتریان KFC، مشتریان در در ازای هر مرحله مراجعه و دریافت امتیاز، جهت مصرف امتیازهای جمع آوری شده به سایت یا اپلیکیشن KFC هدایت می شوند، تا علاوه بر ایجاد حس وفاداری در مشتریان، فروش آنلاین خود را افزایش دهد، چرا که سفارش آنلاین در کسب و کارهای رستورانی به دلیل مصرف خارج از رستوران هزینه های کمتری در بار دارد.

قطعاً در بخش مدیریتی سیستم طراحی شده تحلیل اطلاعات  باشگاه مشتریانKFC با توجه به شناسایی ذایقه دقیق مشتریان و آنالیز رفتار مشتریان، در دوره های زمانی خاص به مشتریان پروموشنهای جذابی ارائه و از این طریق علاوه بر افزایش فروش، درگیری مناسبی و مثبتی بین مشترین و کسب و کار ایجاد می شود.

تمامی روشهای فوق، ابزارهایی با هدف توسعه فروش می باشد که در ایران نیز هم اکنون سیل عظیمی از کسب و کار های موفق در حال تلاش جهت راه اندازی و بهره برداری آن می باشند.

 

تحلیلگر و نویسنده : محمود رویت پور

مشاور تبلغات، بازاریابی کسب و کار

 

منبع اطلاعات باشگاه مشتریانKFC

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش

راه‌ اندازی باشگاه مشتريان دكتر كفش توسط تیم