در دوران رکود فروش چه باید کرد؟

در دوران رکود فروش چه باید کرد؟

در دوران رکود فروش چه باید کرد؟در دوران رکود فروش چه باید کرد؟

در دوران رکود فروش چه باید کرد؟

بسیاری از کسب و کارها در دوران رکود فروش دست به تبلیغاتهای هیجانی و مقطعی و بازاریابی به روشهای غیر اصولی می زدند، عموماً اگر درصد تاثیر گذاری این برنامه های مقطعی و هیجانی را اندازه گیری نماییم، شاهد خواهیم بود علاوه بر اینکه تاثیر بالایی در فروش ایجاد نخواهند نمود بلکه هزینه های بالا و غیر اصولی را در مسیر تبلیغات و بازاریابی برای آن کسب و کار به ارمغان آورده است.

راه حل چیست؟

اگر یکی از دلایل رکود فروش را نداشتن مشتری بر شماریم، به واقع کسب و کارهایی که مشتریان خود را به درستی شناسایی و اطلاعات آنان را در دسترس و در اختیار دارند، عموماً شاهد دوره رکود فروش کمتری می باشند.

این نوع کسب و کارها بصورت هوشمندان می توانند اقدام به طراحی کمپینهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی آن بصورت هدفمند نمایند.

این نوع کسب و کارها امکان بازخورد سنجی از اطلاع رسانی هدفمند خدمات و کالاهای خود را دارند.

این نوع کسب و کارها می توانند درصد برگشت مشتریان را اندازه گیری و با توجه به آن سیاست های کلی خود را در ادامه مسیرهای تبلیغاتی و بازاریابی تدوین نمایند.

امکان طراحی پرموشنهای هوشمندان، امکان ارائه هدایای با توجه به میزان خرید مشتریان و… از دیگر مزیتهای لحاظ شده برای کسب و کارهایی است که به صورت هوشمندانه در طول دوره فعالیت خود اطلاعات مشتریان را جمع آوری و در دوران رکود از آن بهره می برند.

باشگاه مشتریان یکی از ابزارهایی است که مدیران کسب و کارهای هوشمند می توانند از آن جهت جمع آوری هر چه دقیقتر اطلاعات مشتریان و استفاده این اطلاعات در دوران رکود فروش بهرمند گردند.

پس از راه اندازی باشگاه مشتریان چه نوع اطلاعاتی در دوران رکود فروش برای ما کاربرد خواهند داشت؟

با راه اندای باشگاه مشتریان شما تمامی اطلاعات شناسایی مشتریان خود را جمع آوری خواهید نمود.

پس از جمع آوری این اطلاعات با توجه به دوره خرید مشتریان، مشتریان را می توانید به دسته های مختلفی از قبیل، وفادار، بی خیال، از دست رفته و… تقسیم بندی نمایید.

مشتریان را می توانید با توجه به روزهای مراجعه، ساعت، فصل، ماه و سال دسته بندی کنید…

حال با اطلاعات دسته بندی و طبقه بندی از مشتریان می توانید در دوره رکورد فروش بصورت هدفمند، پیامهای تبلیغاتی خود را به گروه هدف مورد نظر برسانید.

بطور مثال:

با طراحی یک پیام تبلیغاتی تاثیر گذار و ارسال آن به گروه مشتریانی که به کسب و کار شما صرفاً یکبار مراجعه داشته اند می توانید این گروه را ترغیب به خرید از کسب و کار خود نمایید.

و یا با طراحی کمپین تبلیغاتی برای مشتریان وفادار اقدام به دعوت آنها به خرید بیشتر حجمی و دریافت امتیازها یا اعتبارهای هدیه در خریدهای بعدی نمایید.

شما می توانید با مدیریت بر هزینه و هدفمند نمودن روشهای تبلیغاتی و بازاریابی، رکود کمتری در فروش را احساس نمایید.

 

 

نویسنده :محمود رویت پور

مشاور تبلیغات، بازاریابی ، باشگاه مشتریان

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر شاید مورد توجه شما قرار گیرد

👤 استخدام در کانون آفتاب تابان

👤 استخدام در کانون آفتاب تابان 📌۱.مسئول شبکه